×
Група компаній ТДС
Укр  
Група компаній ТДС
Укр  

LIAZ - це чеська машинобудівна компанія, що випускає спеціалізовану техніку (самоскиди, тягачі, вантажівки) та автобуси. Назву фірма отримала від місця заснування, міста Ліберець. Абревіатура LIAZ означає ”Ліберецькі автомобільні заводи”.

Історія компанії LIAZ

Виробництво відкрилося у 50-х роках минулого сторіччя для випуску вантажівок Skoda. Для цього було викуплено та оновлено кілька заводів у місті Ліберець, Риновіце, Мніхово, Свіяни-Лоуков, Градіште. Надалі кількісний склад та спеціалізація підприємств, що входять до групи Ліберецьких заводів, багаторазово змінювався. В результаті головний офіс компанії змістився до міста Яблонець-над-Нисою.

З 1952 року почався випуск безкапотних вантажних машин Skoda-706R, за рік було виготовлено близько тисячі екземплярів. Наступні моделі – Skoda-706 КТ та Skoda-706 МТ стали базою для створення ”сотої” серії важких невибагливих вантажівок вже під брендом LIAZ (з 1973 року). Примітно, що з того моменту всі машини мали на борту по дві емблеми - Skoda та LIAZ.

LIAZ-100 представлений вантажними автомобілями (18-19 тонн) та сідельними тягачами для поїздів (36-38 тонн), які й принесли популярність новому бренду. 1975 року на Всесвітній виставці в Брно сідельний тягач LIAZ-100.45 завоював золоту медаль.

Одночасно на базі старої 760 серії завод випускав самоскиди MTS24, MTSР24, MTSР27 з приводом 4х2 і 4х4.

У 1984 році випущено "сто десяту" серію. З принципових відмінностей – перекидна кабіна, і пневмопідвіска. Серія "122" представлена тривісними сідельними тягачами та бортовими вантажівками. Машини від сучасників відрізнялися вигідним дизайном та продуманою кабіною. Комплектувалися рідними шестициліндровими рядними дизельними двигунами з турбонаддувом MS637 та MS638 потужністю 207 та 304 к.с. на 2000об/хв відповідно. Також було збережено раціональний принцип “взаємозамінності”, тобто однакове кріплення двигунів, що дозволяло встановлювати будь-який двигун на будь-яку модель машини. Ця серія автомобілів має спальну полицю та середнє сидіння (місце звільнили завдяки нахилу циліндрів двигуна).

Незабаром фірма LIAZ купила ліцензію французького Renault на випуск легких вантажівок, але ідея виявилася невдалою.

Подальший розвиток "сотої" серії приніс багато модифікацій, починаючи від укороченої кабіни без спального місця водія і до чотиривісних моделей з моторами іншого типу. Повнопривідна версія з пасажирським кузовом мала назву Africabus. З цієї ж лінійки розпочалася щорічна участь компанії у відомій гонці Париж-Дакар. В 1877 повнопривідний автомобіль "111" серії досяг найвищого показника для фірми, завоювавши бронзу в змаганнях.

Наступна "200" серія відрізнялася лише наявністю звукоізоляції в кабіні та антиблокувальною гальмівною системою.

 

Пропонуючи різні варіанти комплектації техніки, завод виявився не здатним задовольнити вимоги ринку та зберегти необхідні обсяги продажу. Виробництво скорочувалося, і наприкінці 80-х років мало вельми плачевний стан. З розпадом Чехословаччини LIAZ втратив зовнішні ринки з продажу.

У 1989-1992 роках LIAZ створив акціонерне товариство, відокремившись від гіганта Skoda та її дочірнього підприємства Truck International AS.

У 1995 році випускалося чотири сімейства вантажних авто:

  • S (вантажівки, що комплектувалися двигунами STEYR (Австрія) потужність 180 к.с.);
  • FZ (шасі та самоскиди, максимальна маса – до 16 тонн, такі ж двигуни STEYR);
  • 300 (27 основних моделей, наприклад: шасі для будівельного та комунального обладнання, самоскиди, бортові вантажівки та тягачі з різною ходовою; мотори мали потужність від 230 до 380 к.с.);
  • М300 (модельний ряд представлений двома сідельними тягачами для далеких перевезень).

У 1995 році Skoda викупила акції LIAZ і заснувала нове підприємство Skoda LIAZ. Наступного року на міжнародній автомобільній виставці в Ганновері вона представила оновлений сідельний тягач Skoda LIAZ АS, або 400 XENA. Цей тягач мав потужний (530 к.с.) 12-літровий мотор Detroit Diesel, систему трансмісії Eaton RTSO та дві модифікації заднього моста (Rockwell/Raba). Також тягачі мали привабливий, практичний та продуманий дизайн кабіни. На жаль, загалом було випущено не більше сотні тягачів 400 XENA.

Після кількох перекупок компанія LIAZ стала називатися в 2002 році JAMOT (Jablonecky Motory) і незабаром оголосила себе банкрутом. А вже з 2003 року JAMOT увійшла до потужного концерну з виробництва та експлуатації газових станцій TEDOM.

Розпочалися розробки нових моделей самоскидів, спонсоровані TEDOM. Але до цього часу було випущено лише кілька таких машин. Цікавий варіант самоскида – працюючого на газу.

Чи зможе компанія знову вийти на передову важкого машинобудування – дізнаємося пізніше, а тим часом на наших дорогах їздить ще багато ЛіАЗів, які потребують ремонту, сервісного обслуговування, комплектуючих та витратних матеріалів. Все це пропонує група компаній ТДС. Наші фахівці оцінять стан машини, виконають плановий чи капітальний ремонт, за потреби проконсультують та допоможуть!

Цей веб-сайт використовує файли cookie. Файли cookie запам'ятовують ваші дії і переваги для поліпшення роботи в Інтернеті.

Замовити дзвінок
Дізнатися ціну
Відправити заявку